Pazartesi, Mayıs 19

Yüz Kontürleme Nasıl Yapılır

Yüz Kontürleme

   Bugün bloğumun ilk konuk yazarını, Hayata Dair bloğunun yazarı sevgili Ceren'i 
ağırlıyorum. Bu güzel yazısı için kendisine çok teşekkür ediyorum.


  Merhaba Kadife Kırmızı okurları :)

Öncelikle sevgili Duygu'cuğuma çok teşekkür ediyorum beni bloğunda misafir edip sizlerle buluşturan bu nazik hareketi için..
 Doğru makyaj uygulamasında en önemli noktalardan biri de şüphesiz doğru kontürlemedir.
Bunun için öncelikle yüz tipimizi bilmemiz gerekir. Her yüz tipine göre farklı kontürleme işlemi uygulanır. Her zaman söylenen bir klişedir aslında "yüzünüzü tanıyın"
Yüzümüzde ön plana çıkarmak istediğimiz bölgeleri aydınlık geri plana atmak istediğimiz bölgeleri biraz daha karanlık tutmamız gereklidir.
Bunu neden yapıyoruz ?
Aydınlattığımız bölgeler her zaman daha yüksek görünür ve odak bu bölgede toplanmış olur. Koyulaştırdığımız bölgeler ise daha alçak görüneceği için geri planda kalacaktır.
Size bu yazımda oval yüz şekline göre kontürleme işlemi nasıl yapılır bundan bahsedeceğim. Konuyu kavradığınızda sizlerde kendi yüz şeklinize uygun biçimde uygulayabilirsiniz rahatlıkla. Bu ışık oyunlarıyla cildimizde istediğimiz kusursuzluğu yakalamak mümkün.
  Bu işlem için gerekenler ;
- Teninizden bir iki ton koyu bir ürün
- Teninizden bir iki ton açık bir ürün
(Fondöten,pudra,bronzer,aydınlatıcı)
Yalnız göz farını bunların yerine kullanmanızı tavsiye etmiyorum. Markadan kaynaklı da olabilir ama benim uygulamamda alerji yapmıştı. Kırmızı kırmızı kabardı yüzüm. O yüzden tavsiyem risk almayın özellikle benim gibi hassas bir cilde sahipseniz.
 Geçelim uygulamasına..
 Makyaj altı bazınızı ve fondöteninizi sürüyorsunuz.Daha sonra bir kalem Yada fırçayı yanağınızda yuvarlayarak elmacık kemiğimizin altındaki boşluğu buluyorsunuz.Hemen o boşluğa bronzerınızı uyguluyorsunuz.Alt çene,şakaklar ve burnunuzada(daraltmak istediğiniz miktarda çizerek) uyguluyorsunuz.Resimde ki çizgilerin uygulandığı yerlere dikkat!
  Yüz Kontürleme  Yüz Kontürleme

Yüz Kontürleme 1

(Resimde kahverengi yerler bronzer, beyaz yerler aydınlatıcı ve pembe ile çizilen yerler allığı temsil etmektedir)
Bunu fırça yardımıyla dağıtıyoruz. Keskin ve çok sırıtacak bir uygulama olmaması için yumuşatıyoruz. Daha sonra allığımızı uyguluyoruz ve aydınlanması geren yerleri resimdeki gibi aydınlatarak mükemmel bir bitiş elde ediyoruz :)
                                             Yüz Kontürleme 77

  Hiçte zor değilmiş dimi ? :)

  • Sizlerde konuk yazar olmak isterseniz kadifekirmizi@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz. :)

1 yorum:

LİNK İÇEREN YORUMLAR YAYINLANMAYACAKTIR.