Çarşamba, Ocak 28

Bacak Sıkılaştıran Egzersizler


 Bacak güzelliğini ortaya çıkarmak, daha sıkı ve fit görünen bacaklara sahip olmak için bacak sıkılaştırıcı egzersizler yapmak şart. Beslenme şeklimize dikkat ederek, sağlıklı ve kaliteli beslenerek bu egzersizlerin fayda düzeyini en üst çıtaya taşıyabiliriz.


1. Öne ve Arkaya Hamle              

Öne ve arkaya hamle hareketleri bacaklarınıza ihtiyacı olan sıkılaşmayı sağlayacak. Özellikle ön ve iç bacak ile kalça kaslarına yönelik olan öne arkaya hamle hareketi bacak egzersizleri arasında en faydalı olanlardan.
Nasıl Yapılır? 

  • Başlangıç Pozisyonu > Ayakta dik durarak bacaklarınızı birbirine bitiştirin.
  • İleriye doğru bir adım atarak dizlerinizi bükün.
  • Vücudunuzu aşağı indirin. Arkadaki ayağınızın parmak uçlarına basın. Diziniz yere neredeyse değecek.
  • Öndeki bacağınızdan kuvvet alarak kalkın.
  • 8-10 tekrar ile 3 set halinde yapabilirsiniz.
            2. Bacak Kaldırma
Bacak kaldırma hareketi bacağınızı, belinizi ve karın kaslarınızı çalıştıran multijoint egzersizdir. Yapması orta zorluktadır ve düzenli yaparsanız çok yararını göreceğinize eminim.
             Nasıl Yapılır?
  • Başlangıç Pozisyonu > Sırt üstü uzanın ve bacaklarınızı birbirine yapıştırın. Karnınızı sıkıp bel boşluğunuzu kapatın.
  • Sırt üstü uzandıktan sonra bacaklarınızı birbirine yapıştırıp yukarı doğru kaldırınız. (görseldeki gibi)
  • Bu pozisyonda 1-2 saniye bekleyiniz.
  • Bacaklarınızı, karnınızı sıkarak yavaş yavaş indiriniz.
  • 8-10 tekrar ile 3 set halinde yapabilirsiniz.
     3. Yana Açma


 Bacağı yana açma egzersizi ise yan bacak kaslarınızı sıkılaştırır. Aynı zamanda karın ve kalça kaslarını da harekete geçirir. Bitiriş egzersizi olarak yapabilirsiniz.
    Nasıl Yapılır?
  • Başlangıç Pozisyonu > Yere yanınıza doğru uzanın. Elinizin birini baş altına öbürünü önünüze koyunuz.
  • Bacağınızın birini yere sabitleyip diğerini karnınızı sıkarak yana doğru açın. 
  • Yukarı pozisyonda (görseldeki gibi) birkaç saniye bekleyiniz.
  • Yavaşça başlangıç pozisyonuna dönüp hareketi tekrarlayınız.
  • 10-15 tekrar ile iki bacak içinde yapınız.

  • Yeni yazılarımdan her zaman haberdar olmak isterseniz, sosyal medya hesaplarımı takip edebilirsiniz. :)
                                     **  instagramfacebook ve twitter **

                                          

Tepkiler:

1 yorum:

LİNK İÇEREN YORUMLAR YAYINLANMAYACAKTIR.